Wymiar etatu: umowa cywilnoprawna
Przewidywany termin zatrudnienia: STYCZEŃ 2020 r.
Do głównych obowiązków osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało m. in.:
- Znajomość problematyki dotyczącej uzależnień
- Kształtowanie postaw pro-zdrowotnych.
- Przygotowanie i prowadzenie zajęć edukacyjnych i profilaktycznych
- Praca z osobami współuzależnionymi.
- Pogłębianie diagnozy w zakresie problemu uzależnień.
- Organizowanie grup wsparcia i terapii indywidualnej,
- Prowadzenie zajęć warsztatowych z zakresu uzależnień.
- Prowadzenie grupowych form wsparcia, w tym o charakterze samopomocowym.
- Współpraca z instytucjami zajmującymi się pomocą osobom uzależnionym.
- Przygotowanie programu i materiałów edukacyjnych na zajęcia grupowe – warsztaty, grupa samopomocy z zakresu uzależnień dla uczestników.
- Umiejętność pracy z osobami bezrobotnymi i wykluczonymi społecznie,
- Dyżury w Punkcie Konsultacyjnym i Centrum Wspierania Rodziny
- Gotowość do prowadzenia zajęć warsztatowych z grupą,
- Umiejętność pracy w zespole,
- Łatwość w nawiązywaniu kontaktów, kreatywność, umiejętność skutecznego działania w trudnym środowisku,
- Rozpoznanie sytuacji psychologicznej, zdrowotnej, wychowawczej oraz rodzinnej osoby uzależnionej,
- Rozpoznanie źródła problemów i podejmowanie odpowiednich działań profilaktycznych,
- Samodzielne zdiagnozowanie przypadku i przygotowanie planu terapeutycznego,
- Zastosowanie odpowiednich metod terapeutycznych w trakcie realizacji planu terapeutycznego,
- Prowadzenie terapii indywidualnej i grupowej osób uzależnionych i współuzależnionych,
- Udzielanie pomocy psychologicznej poprzez formy doradztwa, interwencji,
- Współpraca z innymi specjalistami, min. z poradniami psychologiczno – pedagogicznymi,, sądami, policją, kuratorami sądowymi, rodzicami oraz prawnymi opiekunami, pracownikami socjalnymi, asystentami rodziny,
- Prowadzenie dokumentacji realizowanego planu terapeutycznego, działań (rejestr osób, które skorzystały z porady/konsultacji w tym: termin, imię i nazwisko, podpis uczestnika porady/konsultacji, imię i nazwisko oraz podpis osoby udzielającej porady),
- Sporządzenie sprawozdań z realizacji zadań.
Wymagania konieczne:
1.wykształcenie wyższe oraz certyfikat specjalisty terapii uzależnień lub specjalisty psychoterapii uzależnień lub status w „w trakcie certyfikacji”, czyli osoby uczestniczącej w programie szkoleniowym w zakresie specjalisty psychoterapii uzależnień – akredytowane szkolenia przez PARPA lub Krajowe Biuro Do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii
2.posiadanie udokumentowanego doświadczenia w pracy w obszarze profilaktyki, terapii, psychoterapii uzależnienia lub współuzależnienia;
3.obywatelstwo polskie
4.posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych
Wymagania dodatkowe:
- posiadanie udokumentowanego doświadczenia w pracy z osobami uzależnionymi w prowadzeniu terapii min. 2 lata,
- osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiadanie nieposzlakowanej opinii,
- umiejętność elastycznego i twórczego podejścia do pojawiających się problemów i poszukiwania niestandardowych rozwiązań;
- empatia, dyspozycyjność, umiejętność właściwego i taktownego postępowania z osobami oraz wzbudzania zaufania.
Warunki pracy na danym stanowisku pracy:
1.praca w ramach umowy cywilnoprawnej w budynku MGOPS, Klubu Abstynenta „Przymierze” oraz Punkcie Konsultacyjnym.
Wymagane dokumenty:
- Podanie, z dokładnym adresem i numerem telefonu.
- CV ze zdjęciem.
- Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie.
- Kopie świadectw pracy.
- Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
- Oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku
- Oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu w pełni z praw publicznych.
- Oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb rozpatrzenia oferty na w/w stanowisko.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV, powinny być opatrzone klauzulą wraz z podpisem: “ Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla celów rekrutacji zgodnie z art. 5 ust. 1 lit. b RODO”.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bobolicach w pokoju nr 5 w godzinach od 8:00 do 12:00 od poniedziałku do piątku lub pocztą na adres Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Jedności Narodowej 13, 76-020 Bobolice.
Zarówno aplikacje złożone bezpośrednio, jak i przesłane pocztą winny być złożone w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „Dotyczy zatrudnienia na stanowisko – terapeuta uzależnień” w terminie do dnia 31 października 2019 r.